Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-

paluevi
Visiteur

/ #14757

2014-02-09 21:23

Ben akkoord van een kilometerheffing tot een maximum bedrag ter grootte van de kleinste verkeersbelasting, waarbij voor iedere BELG dit bedrag dan in vermindering wordt gebracht van de huidige verkeersbelasting. Zo blijft het voor de belgen aanvaardbaar, maar dat alle buitenlandse voertuigen ook een kilometerheffing (of wegenvignet) dienen te betalen voor een gelijkaardige bedrag, zodat zij, ook als gebruikers van onze wegen, de put helpen vullen en niet de werkende belgen het slachtoffer moeten zijn van deze geldzucht (van de groenen)!! Wij, als belgen, moeten ook betalen op de buitenlandse (beter onderhouden) wegen!!
Maak het openbaar vervoer veel goedkoper en er zal ook meer gebruik van gemaakt worden. Als ik nu met twee personen het openbaar vervoer moet nemen, komt mij dat veel duurder dan dat ik met mijn eigen zuinige wagen hetzelfde traject moet afleggen, en kan dat zelfs in een veel kortere tijd, en dien ik niet eindeloos te wachten op een volgende aansluiting (overstap) van het volgende vervoersmiddel, en tenslotte met de trein reizen is ook altijd een beetje een ongekend avontuur en bijna nooit op tijd!!
Met vriendelijke groeten